Jäseneksi uudella tavalla

Uusi tapa liittyä Alppikerhon jäseneksi on ollut käytössä vuoden vaihteesta. Siinä mennään ensin verkkokauppaan, jossa maksetaan liittymis- ja jäsenmaksu. Sitten täytetään loput tarvittavat tiedot liittymislomakkeeseen ja lähetetään jäsenvastaaville varmistustaitotodistus ja valokuva jäsenkorttia varten.

Jäsenvastaavat saavat näistä kaikista tiedon automaattisesti sähköpostiinsa. He tarkistavat, että kaikki tarvittavat tiedot ovat koossa, ja lähettävät sitten uudelle jäsenelle vahvistussähköpostin. Sen avulla jäsen pääsee kirjautumaan jäsenrekisteriin ja tulostamaan sieltä itselleen jäsenkortin kuluvaksi vuodeksi.

Ensimmäiset uudet jäsenet ovat nyt liittyneet tällä tavalla. Prosessi ei ole vielä ihan valmis: verkkokauppa ei ohjaa täysin automaattisesti jäsenlomakkeeseen, aktivointiviestissä on selventämisen varaa ja jäsenkortti on nykyisellään aika karu.

Yhteistyössä palveluntoimittajiemme kanssa koetamme hioa nämäkin asiat kuntoon.

Jäseneksi tulo nopeutuu uudella menetelmällä kuitenkin huomattavasti ja voi tapahtua jopa päivässä. Pois jää paperisen jäsenhakemuksen täyttö ja skannaus, laskun lähettäminen, kortin painattaminen ja postitus, joihin on voinut mennä viikkoja.

Miltä uusi jäsenyysprosessi on vaikuttanut, mitä pitäisi vielä parantaa? Pitääkö paperinen jäsenhakemus säilyttää? Kommentoi tai lähetä postia jäsenvastaaville.